Inledning

The show must go on!!

Fick ett oväntat men ändå saknat sms igår när jag var på jobbet. Det var mycket på jobbet igår men det gick bra! Det är tur man har de arbetskamrater man har, vissa av dem iallfall annars hade jag nog inte stott ut!
Hade än väldigt händelserik kväll/natt igår/idag. När jag kom hem från jobbet tog jag en efterlängtad dusch. Om jag skule ut med T eller hem till lillsyrran viste jag inte då. Ringde och pratade med P en stund. Har inte hört av henna på hela veckan. Så det var skönt att uppdatera sig lite. Sedan slängde jag ifäg ett sms till T och frågade om det blev någon utgång eller om jag skulle vara med lillsystern. Och eftersom hon själv var lite småsjuk så hade hon inte planerat någon längreutgång så cyklade jag hem till lillsyster med skridskor på huvudet (i tankaran). Så jag och lillsystern tog våra skridskor i cyckelkorgen och trampade till vårt STORA torg där de nu fått isen att frysa.

Klockan var 22.30 när vi började trampa i mot stan. Men hur svårt kan det vara att få på sig de där skridskorna?! Hårda och jobbiga att knyta är var dem är. Men när vi lyckats få på dem ge jag mig ut på isen och självsäker som jag är försöker jag mig på en liten pirruet som slutar med en gnällande Malin på isen och ett värkande knä. Jag säger då det, Bambi på hal is. Gick inget vidare då faktist, men T träffade vi iallafall. i en klänning och skinnjacka. Smart klädval du, men det var kul att se dig och dina klasskompisar, trevligt trevligt! Jag och lillsyster fortsätter och åka och självklart snurrar hon runt gallant på isen och gör sin små påhittade konster medans jag ser ut som Bambi själv.

Sedan begav vi oss hemmåt när jag fått nog av allt snurrande och huvudet slutligen va still. Då vi hittade en okänd cyckel pakerad vid huset.
Dialog:
M - S är nog här!?
H - Nej det är inte stefans, måste var D!
M - Ja jag vet inte, det står inget namn på den!

Så vi gick in och hittade tre fulla män i vardagsrummet tsm med mamma. De var så fulla att de knapt viste vad de hette xD okej att jag sätt pappa så full att han knapt kan prata men S, det var så kul att bara se på dem. och pricken över i:et hade P ramlat och brytit benet! Pappa och tre kompisar skulle äta julmat med seglarförbundet. Pappa, D och S gick in före P, han skulle låsa sin cyckel. När han är på väg in så halkar han och bryter båda benen som finns är slutet av benet. haha som jag skratt när jag hörde detta! Skadeglädjen är den sanna glädjen! =P
Så där satt jag, mamma och lillsyster och skrattade åt de tre fulla männen i soffan. Har inte haft så kul på länge.

Sedan fick jag och lillsystern följa S hem eftersom han hade svårta att bara ställa sig upp från sofffan xD När vi kom hem till honom mötte vi hans son A som lillyster är kompis med. och tanken var ju att vi skulle lämna S och sedan gå hem, men så blev inte fallet. Vi fastnade i dörröppningen och där stod vi i kanse en halvtimme och pratade om allt möjligt, från spel till gamla klasskompisar. Och fast vi sa till S att vi inte skulle sätta oss i tv rummet och prata hamnade vi där i slutändan iallafall och kollade på Scrubs. När vi kom hem var klockan över 03.00 och tanken var att vi skulle sova men så blev det inte. Jag skulle sova i mellansyrrans ena säng, men resultatet blev att vi låg och pratade i ca 2 timmar. Det blir så när man inte bo ihop längre och man måste uppdatera varndra och det ena leder till det andra... Så vi somnade inte föräns efter 05.00.

Följden av att P bröt sin fot så ska jag följa med mellansyrran till jobbet och erbjuda hjälp nu när de en man kort och de kommer antagligen behövas, förhoppningsvis så har jag jobb i 7 veckors tid! Men vi får se...

Ska ta och trampa min cyckel hemåt och kolla lite Disneyfilm =D

Astalavista baby!!


Kommentarer
Postat av: Tina

hahaha de klädvalet va något jag fick äta upp låt utslagen dagen efter ;)

2010-01-07 @ 17:07:08
URL: http://blablablarock.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0