Bränt mig

I Lördags var det inget planerat för min del förutom de 5 km jag gick ihop med Tina =D
Så Hanna bjöd hem mig till föräldrarna för mat och roligt sällskap, Johan och Jenny Jobring skulle komma på besök. Det blev god mat än del skratt men mycket allvarligt prat oxå, kom in på killar....   Jenny tycket jag skulle sluta träffa honom helt och hållet eftersom han har utnyttjat mig (använt mig som snuttefilt) men det går inte eftersom vi har gemensamma kompisar. Blev än del tårar eftersom man insåg vissa saker när man får en annan synvinkel från hela situationen. Blev än hel del tårar den kvällen, varför ska kärleken vara så svår....
Eller rätta sagt varför är människor så kompleserade?

Dagen efter blev det till att hjälpa mamma i trädgården, eller ja vi gick och slängde all mossa som hon fått upp ur gräsmattan. Bianca deras 2 åriga granne kom smygande in och fick hjälpa till lite gran hon med. Fick åka skottkärra fram och tillbaka, sedan blev det raka vägen till Ankdammen för att mata ankorna. Gluppska var både ankorna och "fiskmåsarna" som om flygandes över våra huvuden...men Bianca är ascool och blev inte äns lite rädd!! Sedan blev det en stund på lekplattsen, Hon tyckte nog jag och Hanna var smått knäppa som satt och sjöng om henne på cirkelcyklarna....

- Bianca, sitter och cyklar, på en cykel, i cirklar...
- Bianca, sitter och..... -||-



När vi kom hem lämnade vi tillbaka Bianca och började att städa vår lilla damm/fontän som har vilat under en handuk hela vintern. Jag skrubba rent den, fyllde den med vatten, satte i fontänen och la i stenarna snyggt och hanna tittade mäst på xD
Sedan blev det att lägga sig i stolen i bara trosor och njuta av den varma solen. xD Hanna ville läsa, slutade med att mamma, Hanna och jag läste två sidor och sedan skicka vidare...låg säkert i två timmar! Där av brännan, kliar väldigt mycket i mellanåt! Sedan fick jag nog och cyklade hem för att leka med Ewe... Vi tog en rund i solen in till stan och vidare till den gula snurr-rutchbanan där vi satte oss och gunga. blev lite äppelkaksbak med Hanna oxå och sedan Vänner...

Idag har det vart en lung dag på jobbet, barne lyssnade och var på bra humör. Blev mycket ute i det fina vädret och jag låg i klätterställningens när med några barn och njöt...ännu mer sol och ännu rödare =P
Skulle igenteligen upp på berget med Tina och springa ett varv men hon ringde och sa att det blivit ändrade planer. Vi skulle grilla med Melina och Oskar istället, så det var bara att cykla raka vägen till Netto för att köpa något att grilla och sedan vidare till Stures fotbollsplan för att grilla! Härligt väder, god mat och härliga människor, bättre kunde det inte bli!!

Nu sitter jag och funderar på hur jag ska konstruera Tinas tavla.....spännande, spännande!!

               


Kommentarer
Postat av: Becca

Tycker inte det är bra att du gråter! :( <3

2010-04-15 @ 17:13:27
URL: http://tomteeen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0