PS 2: Tarzan och Kalle Anka =)

Nu är livet bra igen =)
Solen fortsätter att lyssa och livet har börjat rulla framåt igen...

Det haglade idag, svinkallt ute och det börja komma snöblandat regn. Sedan säger Gens, nu snöar det :O
Nej det haglar tillochmed... Då kom frågan upp i huvudet, hur blir hagel till igenteligen? Då gick Conny raka vägen till datorn och Googlade det xD

Svar:
När ett litet hagel träffas av en underkyld vattendroppe, kan den fastna direkt på hagelkornet eller flyta ut innan den fryser, beroende på haglets temperatur. Om dropparna flyter ut innan de fryser får hagelkornet ett lökliknande utseende med flera skal på varandra.

Hagelkornen hålls uppe i molnet med hjälp av uppvindar, men de blir för tunga faller de ner. Ju större hagelkorn desto starkare är alltså uppvindarna. Hagelkornet kan virvla runt upp och ner i molnet innan det slutligen faller till marken, och även denna process påverkar dess utseende och utformning.



Idag var en tandsköterska på skolan idag och skulle informera alla barn hur man ska sköta sina tänder. Det gick bra och alla barn lyssnade, de lärde sig nog en hel del skulle jag tro. Men det roligaste var att de fick tugga på en råsa tablätt för att se hur mycket plack/bakterier de hade på sina tänder. Och det var ju äckligt hur mycket bakterier än del barn hade (de hade faktist precis ätit frukt men vet inte hur mycket de påverkar). Själv vågade jag inte prova plus att jag ska på utbildniongsdag för Prova På-anställda så ville inte vara helt råsa i munen :P

Så ska bli spännande vad jag ska lära mig idag! Direkt efter ska jag ta mig till den där afären man kan köpa massa billiga och bigagnade spel och filmer, för att kolla om de har Tarzan på PS 2 =D Är sjukt kul och blev så himla sugen på att spela.

Nu måste jag dra innan jag kommer sent till utbildningen, hade vart så typiskt mig xD

                  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0