Prata

Det är helt sjukt hur folk kan prata utan fakta bakom, inklusive mig själv!  Man får för sig saker och folk intygar att så är det, man blir ledsen och arg ocg då bygger man upp en bild av någon som inte är sant! Det var inte en ända som sa till mig, nej men du Malin det kanske bara är så att han inte blev kär i dig, end of story.  Nej då bygger man upp någon sorts bild om vilket svin personen är och jag känner mig grundlurad och av vilken anledning. Jo för att man/jag inte pratar med personen i fråga utan pratar med alla andra istället. Så fel och dummt allt kan bli. Jag ska börja våga fråga personen rakt ut istället för att klura ut själv vad han/hon tänker och sluta fråga alla andra runt om kring som har olika uppfattningar om personen och situationen.

Tänk om vi bara hade rätt ut detta från början, då hade jag inte behövt vara så ledsen som jag har vart. Jag skulle defetift inte haft så ont som jag har haft pga av något som en vuxen kompis har proppat in i huvudet på mig. och utifrån den bilden hon gav mig har bara ilskan och sorgen växt utan att fråga personen själv. Som Jocke sa, gå efter din magkänsla! Och den var ju rätt från början, men förändrades väldigt drastiskt genom att prata med fel person/personer.

Efter 2 timmars lång promenad fick vi ränsat skallarna och fick både ett och annat sagt. Rädde även ut ett och annat världsproblem, fick även konstaterat att den rödklädde fiskaren i vattnet inte var en fågel som jag trodde han var från början...        och allt detta är som en himla dockusopa som han har kokat ihop, han är både resiskören och produsenten!!!

Blev än hel del skratt oxå. Känndes förvånadsvärt bra och tror detta kan bli bättre än vad jag kände så sent som igår!




Idag fick jag se:


En Brun Råtta


En Gröngöling


och Vitsippor...


          


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0