wehaveagoal.blogg.se

I torsdags var det spelkväll med Frida, Fidde med mantel och Tina. Kvällen inleddes med att Frida kom och vi åt en bit mat. Kvällen fortsatte med Fidde och massa skratt. Spelade med andra ord och jag fick vara i lag med Frida. Två tjejer med en IQ under medelnivån, hur ska det sluta? Vi var inte jätttelångt efter när de vann =P
Sedan blev det gester istället och då vann vi nog tillochmed =) Det var en kul kväll!!

På fredagen fick jag låna Tinas bil till jobbet, men det hade nog gott fortare att cykla banneme. Det var så mycket kö att jag kom 5 min sen. och inte nog med det så var båda de två ordinarie förskolelärarna borta så det var jag och två vikarier! Det är nämligen lugn och snäll grupp barn vi har, många av dem är mycket väldigt stimmiga och har svårt att lyssna på ny personal. Försöker utnyttja en till MAX. Men man har ju vart med några gånger innan, har praktiserat och vet att man inte ska låtas sig lurast! Dagen var annsträngande men gick ändå hyfast bra.
      Sedan blev det Eurostop med Tina och Moa, hon har fått sin nya bil nu. Jättefin var den =) Affären vi skulle till var Life, en helsokostaffär. Moa skulle kolla på fastkur och Tina blev oxå sugen på att köpa en. Frågade även mig om vi inte kunde fasta tsm. NEJ tack, har gjort det en gng och kommer nog ha svårt att göra det igen. Det som var jobbigt var det där laxeringssaken man skulle dricka, det var så äckligt! Plus att jag antagligen kopplar det med en annan sak som jag upplevt tidigare vilket gör att jag tycker ännu värre om det. Men de köpte typ måltidsersättningspulver som det ska äta. Men jag vill oxå minska i vikt så vi sa att från och med på måndag så ska vi börja äta mer nyttigt och inget godis. Jag ska gå ner 2 kg, Moa 5 kg och Tina 3 kg. Även Becka och Tessan ska vara med. Så nu har vi en blogg som vi sk auppdatera oss på som heter wehaveagoal.blogg.se
Men vägde mig idag ocå vågen stod på 72 kg. är jag rätt nöjd med, men jag fill ju igenteligen gå ner i vikt utan i centimeter. Vill bilda muskler och få en fastare mage, det är mitt mål.
     Sedan så skulle jag till kärleken på obl UG, ville ju träffa alla. Har inte vart där på jättelänge! Det var femkamp och jag fick se Cabbe doppa huvudet i en spann med vatten och sedan blåsa mjöl för att hitta de sockerbitar han skulle ta upp med munnen! Det var ingen vacker syn ska jag säga =P men kul var det. Fick även veta förvånande men smaskiga ditaljer av Jessica, blir glad att hon väljer att berätta för just mig! Fick nästan en kyss av henne oxå xD vi skulle visa hjärt och lungräddning, och då gjorde hon munmotmun metoden på mig, haha.
Men det hämska som hände var ju att jag tog fel på Sasha och Felicia, jättehämstk! Jag var helt säker på att det var Felicia som höll i femkampen men det var HELT fel! Stack hem vid 21 tiden men kom inte hem föräns vid 21.45 för skulle lämna Felicia hos Charlie och sedan småsyskonen.
     När jag kom hem till Tina var de inte bara Tina som var onykter, Tina och Frida hade suttit sedan 18 och druckit vin =P Även Martin och Linn skulle med ut (mårtensson). Det blev vin och med andra ord med enmannaregler. och sedan de brickor som man fått fick man dela ut till rästen i klunkar alkohol. Frida hade inte så många brickor men hörde henne gjorde nog hel huset xD kl 23.40 sprang vi kissignödiga till mårtensson för att komma i tid, var på VIP-listan och skulle vara där innan 00.00 för att komma in gratis. Visade sig att det var fram till 00.30, Tina, Frida och jag gick in medans Martin och Linn fick ställa sig i den långa kön i den bitande kylan. Vi dansade medans vi säntade på de andra två, när det kom in blev det prat, jag och Martin pratade en massa medans de andra 3 dansade omkring. Hade en riktig kul kväll fram tills brandlamarmet sattes igång och vi hamnade utan jacka ute i kylan. stod i säkert 10 min och värmde Huttu och någon engelsktalande kille (antagligen från Hyltes vollyboll lag). När vi kom in tog vi ut jackorna och tog taxin hem, vilket var en upplevelse i sig.

På fredag sov vi bara till ca 11. Vi gick upp och men la mig sedan i soffan och läste min bok. Tina satt framför datorn och var social på msn. Lyssna på hög musik och inte göra något alls är himla härligt! Tina hamnade oxå i soffan, jag låg ner i soffan och hon la sig över mig med huvudet på magen. Jag började klappa och pilla henne i håret, kände att hon behövde det nu när hon har det jobbigt! Någon som finns och gosar med henne. Som hon sa själv, hennes vänner är hennes familj. och eftersom jag har tillhört den familjen längst så kännde jag att hon behövde lite närhet. Det började på dagis vid 3 års ålder, vi blev vänner och det växte fram ett systerska under tiden som gått. oavsätt som händer så kommer vi alltid finnas för varandra. Nu har jag bott hos henne i 3 veckor och stortrivs. Har dock blivit lite extra mamma, har jag visserligen vrat ganska länge. Kommer ihhåg första gng hon kallade mig mamma =P Det var i gympasalen på slottjordsskolan. Hon stod vi den blå tjockmattan som lutar mot ena väggen. Men istället för att säga mallan råkar hon säga mamma och jag knäcker mig xD Hon säger även fel till Eva-Gun ibland och kallar henne Malin =p
kl 15 åker vi till Maxi och pantar än massa flaskor, fick sammanlagt ca 80 kr i pant. Åker sedan vidare till Moas nya lght för att sedan gå ut en sväng. Hade lite kärlekssnack och hur livet är och hur vi vill ha det, en mycket svår fråga. Men gick gjorde vi, jag och Tina hade på oss läggins och konvers =S hade även glömt halsduk, vantar och mössa!        Senare kom Martin och Linn och tittade in för att hämta sin alkohol, då blev det mer snacka och skratt! Tina blev etressan och klädvalsproblem. Själv skulle jag hem till mig för att ha en myskväll med lillsyter, vi köpte pizza och kollade på My missy girl, den var bra!

Somnade vid 02.00 och skulle upp kl. 09.00 idag! gick visserligen bra. Cyklade upp till kärleken vilket var mindre roligt och kalt! Skulle fixa fikat som var till efter gudstjänsten. Gick bra, gudstjänsten var okej och sedan var det läsning. Satt och läste min bok och halvlyssnade. Klockan 13.30 fick jag trampa ner för backen hem till Tina för att hämta mina fotbollsskor som jag glömt där. Hem till Pontongatan för att få skuts till Kombihallen på fotbollsmöte vilket var mycket givande. Hoppas bara att tjejer ta till sig det som har sagts för det tänker jag göra. Tyvär blev det ingen träning....

Oj detta blev ett lååångt inlägg, får skärpa mig och uppdatera lite varje dag istället för allt på ett inlägg!
Har nu vart lite sjuksyster åt Gustaf per sms. Han är ju sjuk stackan, 40 grades feber. inget att leka med, Tina hade ju vart snälla att lämna Alvedon till honom så jag behövde inte göra det. Men informerade lite om hur många man fick ta osv

Ska hem till Tina snart, vi har pratat om att flytta ihop. Jag tror det hade funkat, vi trvis ju så bra ihop. Frågade var mamma tyckte om det, hon sa att hon inte tycket det pga lght jag har. Men kunde ju hyra ut den i andra hand i så fall. Hon tyckte iallafall att jag skulle tänka igenom det mer!

Nu ska jag läsa min bok och fösöka värma upp mina tår...
Tjoflöjt

   
                                                        


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0