Love your body

Dagen har vart riktigt bra, vaknade rätt tidigt pigg och något så där redo att gå upp. Men när man tittar på klockan så känns sängen plöttligt lite skönare än vad den var för nån sekund sedan :P Men kom upp i bra tid så han tillochmed sminka mig lite idag. Kom i tid till jobbet :O haha
Det var 5 st ban borta idag så har vart en skön dag! Vi gick till Plåtkyrkan och va på Påskvandring, lyssnade på hur det gick till när Jesus dog på korset. Fick höra icke talande flickan sjunga idag =D fick värsta lyckoruset när jag hörde hennes röst!

Efter jobbet blev det kladdkaka och besök av föräldrarna =) Trevligt trevlig, de tjatade visserligen en del om att ta ansvar och om hur viktigta saker är, man måste ta tag i vissa saker på en gång fast det inte är så roligt!!

Eftersom Ewe inte kunde komma och leka så målade jag istället, blev en till tavla till Love your body serien! Har målat en tjej i päronform och ett päron jämte, sedan en tjej i timmglasform med ett timmglas jämte (snarare lite bakom) och nu har jag målat en tjej med en väldigt rak kroppsform och smal, jämte har jag målat en vandrande pinne =) Kul och hyfsat bra blev den!

Älskar min bästaste Sessa!

Where do you go when you're lonely
Where do you go when you're blue
Where do you go when you're lonely, I'll follow you
When the stars go blue


Tankar:
Blir så lätt att jämföra sig med andra, speciellt med sina syskon. Jag är äldst och störst syskonskaran och det blir lätt att jag tittar på mina yngre syskon och tänker på allt som kunde vart smalare osv
Men för att kunna älska ngon annan måste man älska sig själv så bestämde mig för att försöka med det. Fick idén att måla kvinliga kroppar i olika stolikar och former för att bevisa för mig själv att man/jag är vacker fast man inte ser ut som de tjejerna i tidningarna som har kroppar som 12 åringar.....!

Händer att jag känner mig änsam, ingen att hålla i handen när jag går på stan eller mysa med i soffan på kvällarna. Någon som säger, vad fin du är och smeker mig på kinden.
Ibland undrar jag om jag fastnar för någon bara för att han ser mig, händer att jag känner mig osäker på om det är personen jag tycker om eller om det är hans handlingar som jag fattar tycker för....
Jag mår i stor sätt alltid bra, är glad och possetiv och det är jag oxå förutom när jag är änsam och tankarna kommer fram. Jag är inte depp men änsam, och undrar när är det min tur? Klart att jag påvärkat det hela hur mitt kärleksliv har sätt ut men när man är 21 år inte har haft något förhållande undrar var som är "fel". väntar man på något gott väntar man aldrig för länge.....eller?

Säker helt vanliga tankar hos en tjej i min ålder!?



                                                   
                                                      
   

  
                                     

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0