Mina vänner är awesome <3

Har några dagars bloggande att ta igen...ni kan läsa lite i taget ;)

Fredag
Börja med i Fredags då jag bara tänkte näma en mysig eftermiddag med Frida =)
Blev en liten runda på stan för att hitta dopprisent till Ewe. Blev en lite älgkals eftersom hon samlar på älgar och sedan en himlans snyggt linne!  Sedan blev det till att parkera sig i soffan med chips och nätter och kolla på Anastasia. Sedan blev det lite snack innan jag skulle hem och äta med mina syskon så Frida fick ut och gå med Moa själv :$ 
Skulle även hämta lite material på Pontongatan till Lördagen då det var full rulle! Ett metspö och ett tennisracket :)
Klockan ställdes på 05:15

Lördag
Klockan 05:10 vaknade jag men låg kvar i sängen fem minuter till tills klockan ringde! Räkorna var tinade och väskan packad, bara att klä på sig alla kläder som man lagt fram och vänta på grabbarna grus! Jocke med kniven kom först och sedan fem min efter kom Fidde med mantel =P Då var det bara till att cykal ut till hamnen, vilket vi gjorde med att hitta vägen till vart vi skulle fiska var dock lite svårare bland alla stängsel som fanns! Väl framme, det första vi gjorde var att ta av oss kläder som vi plaockat på oss. Så bvarmt det var, jag som hade förberätt på kyla och regn. Väl uppe med spöna och cidrarna car det bara till att börja fiska. Vilket inte gick allt för bra med tanke på hur bra spöna var. Fiddes mål blev att få upp en sjöstjärna i allfall xD det tog dock inte lång tid innan han ficke en häller :P men vem var det som fick ta bort den opm inte jag, vilka fjoller till killkopmisar man har ;)
Jocke var inte sämre han, han fick fyra stjärnor där efter var av 2 på samma gång, inte illa! Det ända jag fick på kroken var den räkan som jag själf satte på som bete, lyckat...NOT!
Det blev ingen fruckost hemma hos Fidde utan han tog med sig sina berömda osmackor istället, trorra men mättande ;) Men det bäst nämdbara är ändå att vi hade sjukt kul och skrattade är väldans massa =D


Kunde vart jag för har ett precis likadant metspö =P

Tanken var att vi skule spela Golf där eftrer men jag blev bjuden till dop så fick planera om lite. Klcokan var halv 10 när jag kom hem och la mig i sängen för att sova en halvtimme, som sedan blev en timme. 11:20 skulle Emma hämta mig och jag de då 20 min på mig att duscha och gör mig iordning. Har nog aldrig vart så snabb förut, för jag fixade det på pricken! I regnkläder köre vi till Grötviks ängar för att kolla på när Ewe doppas i havet av sin farfar. Var väldigt fint, sedan körde vi hem till pontongatan med blien full av små Ekare. Ewes småbröder satt som små iglar på mig under dopet och fick därför följa med oss i bilen och gick sedan in till Holy Moses för att äta sjukt god bakpotatis (eller det var rägblandningen som var god).

Efter dopet träffade träffade jag grabbarna igen utanför Jockes, där ifrån cyklade vi ut till flygstaden. Eftersom jag inte har så stor kolla på om vi var seniorer aller juniorer så vådagde jag inte chansa så sa att det kostade 150 kr till grabbarna. Men när vi kom ditt blev jag glatt överraskad och det kostade bara 50 kr. vi betalade och Fidde fick låna klubbor "gratis", Jocke gav dem 20 kr.      Då var det bara att börja spela, de först utslaget kom framåt iallfall... Skrattade rätt gott år Fidde i början, men sedan slutade jag skratt. Upptäckte att jag var själv inte så mycket bättre!  Bollarna gick mästadels frammåt iallfall och det blev än massa skratt och några cider vilket fick det hela ännu roligar! För mig gick det bara "bättre och bätter" medans det gick sämre för Jocke och för Fidde gick det i rätt så gämn linje...   Vinnaren lev iallafall jag, blev riktigt förvånad!! =D


(Jocke)

Cyklade hem och bytte om till utgång och sedan blev det singstar hos Jocke och Tina. Vi blev några stycken och hade väldigt trevligt tills kvällen slutade som de senaste festerna har gjort.... Utgång för mig och Gustaf då... Hur ska detta gå var min första tanke. Men det gick bra, träffade Lotsaskusinen Amanda och hade massa trevligt! Natten sluta med att Gustaf lämande något annat än driks på Mårtenssons bord ;) Sedan satte jag dem två i taxi och fick gå hem själv!!

Söndag
Gick upp vid 11 ungefär, hade lovat Tina att gå en runda och fick även förfrågan av Gustaf att gå en runda för att få lite luft =) Dagens schema blev en runda till Netto för att köpa lite ingredienser för bullbakning. Sedan hem till Tina och Jocke fär man fick en bit familjepizza. Gick en runda på berget med Tina och sedan cyklen till Gustaf där jag och Emma beslutat oss för att baka =P Det började bra, vi hade ingredienserna och ugnen var på i typ 2 timmar, när degen var "färdigjäst" upptäckte vi att vi inte hade någon kavel xD Tog en av Gustafs blomkrukor och använde, gick alldeles utmärkt! Mellan väntan på att bullarna skulle jäsa och stå i ugnen blev det Rena Rama Rolf =) 'Kuligt värre! Emn det slutade som vanligt när jag bakar med min syskon, de kommer på iden och jag hänkar på. Vi börjar och jag får avsluta det,  dum som jag är så står jag där inne och tjurar istället för att säga till!! Första plåten blev god, med andra plåten blev mer än bra :P Hade sjukt kul den största delen av dagen iallafall, massa skratt med syrran och CP Gustaf (hans smeknamn i min familj) xD

  

Måndag
Orientering med mamma, Emma, Tina och Eva-Gun. Det var sprinter idag, 5 korta barnor i stället för 3 långa som man kunde välja mellan. Jag och mamma tog de tre kortaste och lyckades ta oss igenom med ganksa så hyfsad tid för att var nybörjare medans Tina och Emma tog 3:an och 5:an. Eva-Gun gick ´med en orienterare och lärde sig att använda kompassen, mer vad jag kan :P Kul men jocbbigt var det!

Tisdag
Aktiv dag vill jag säga! Åkte till Stadsbongården med 18 spralliga ungar för att kolla på de få djuren som var ute. Pälsade på mig för 3 timmars utevistelse. Kläder på kläder för att inte frysa och så blev det upp till 21 grader. Om vi var varma, barnen var nöjda iallafall. Citat två av barnen: - Detta är den bästa dagen i mitt liv! Tänka var sol, djur och fritt spring kan göra med ett barn... Fick reda på idag (onsdag) att vi gått ca 7000 steg under den tiden och barnen ännu mer eftersom de har kortare ben och sprang runt. Sedan efter jobbet behövdes Gustaf rastas ;) han hade inte vart ute i det fins vädret och bad honom att ta på sig kortbyxor och en tröja. Han hade svårt att tro att det var så varm, men det la han märke till rätt fort när vi kom ut! Gick en runda till Kyrkogården för att hälsa på döingarna och sedan till Flygstadens golfbarna och hem. Där det blev bullar och lite youtube xD  Sedan kom det svåra beslutet som skulle tas, Träna fotboll eller Kebabpizza med Gustaf..... blev träna. Var riktigt skönt att träna, kul var det med! Så tog rätt beslut känndes det som, fick även reda på att man behöver gå 15000 m för att bränna en pizza :O Ska alldrig äta pizza igen (eller nått).

Onsdag
Idag har jag vart ute nästan hela dagen och bränt mig i solen. Sedan blev det till att passa Arvid i 3 timmar. Hem till mamma och pappa för att snylt amat och sedan till Cafét som i stort sätt slutade när vi kom xD Nu blir det kudden för min del, ska öppan i morgon kl:06.30 så har redan vart uppe för länge!

Hoppades ni inte somnade när ni läste ;) Puss <3


                  



                    

Kommentarer
Postat av: Emma

du borde uppdatera oftare om du ska skriva om varje dag xD

2010-05-25 @ 23:15:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0